Sleep & Bed Firma Sahibi Burhan Çetinbulut, firmasının üretim, ihracat ve mağazalaşma hususlarında izlemiş olduğu politikaları Sleepwell dergisine değerlendirdi.
Röportajında Ar-Ge ve inovasyona vurgu yapan Burhan Bey, firma olarak güç kaynaklarının bu iki husus olduğuna değindi. Yatak tiplerinin coğrafi alanlara göre değişkenlik göstermesi gerektiğini belirten Çetinbulut, buna ilişkin demecinde şunları söyledi; “Yatak koleksiyonumuzu dünyada kendi alanımızda bütün iklimler, toplumlar, gelenekler, alışkanlıklar ve tıbbi gelişmeleri göz önünde bulundurarak hazırladık. Takdir edersiniz ki Dubai’de yaşayan bir tüketici ile Kanada’da yaşayan bir tüketicinin uyku alışkanlığı da iklimsel şartları da bir yataktan beklentisi de aynı olmayacaktır. Tüm bu gerçekleri göz önünde bulundurarak üretim sürecimizin içine profesyonel Ar-ge ekibimizi de dahil edince kalite çıtasını sektörde temsilci bir noktaya çıkarttık.”
Sleep & Bed markasının hikâyesini dinleyebilir miyiz?
Merhabalar ben firma sahibi Burhan Çetinbulut. Kardeşim Furkan Çetinbulut’la birlikte bugün sizleri tesisimizde ağırlamaktan büyük mutluluk duyduğumuzu belirtmek isteriz. Bizler Mitsan Makine İnşaat ve Sanayi AŞ olarak yolculuğumuza 1976 yılında başladık. Endüstriyel alanlarda 40’tan fazla sektörde kullanılmak üzere sünger üretimiyle başladığımız yolculuğumuzda bugün sünger, keçe, yatak, yastık, yorgan ve dahi uyku alanında birçok uyku ürünü üretiyoruz. Toplamda 126.000 metrekareden büyük kapalı üretim alanına sahip ve kendi enerjisini üreten son teknoloji üretim sistemleri ile donatılmış 5 ayrı tesisimizde hizmet veriyoruz. Şu anda Mitsan Grup ve bünyesinde bulunan markalarımız dünyada 4 kıtaya ve 40’dan fazla ülkeye ihracat yapmaktadır.
Sleep & Bed markasının kurulması zamanla bir fikir olmaktan çıkıp bizim için kaçınılmaz bir hamle haline dönüştü. 1976 yılından bugüne kadar dünyanın en büyük markaları ve pazarlarına kendi alanında devrim yaratan birçok farklı modelde yatak ürettik. Dünyada birçok fuarda ürünlerimiz ödüller alıyor, pazaryerlerinde kategori liderliklerini elinden bırakmıyor, kullanıcı memnuniyeti ve geri dönüşlerde çok güzel sonuçlar elde ediyordu. Bu tecrübe, birikim ve kalite yükününün artık bir marka ile taçlanması bizim kararımızdan çok, müşterilerimiz ve sektörün bizden beklentisi haline gelmişti. Bizlerde 01 Kasım 2021 tarihinde adını koyduğumuz ve bütün dünyada bizim beklentimizden de yüksek ve güzel bir dönüş alan Sleep & Bed markamızı hayata geçirdik. Ocak 2022 tarihinde ilk kez İstanbul’da, İstanbul Mobilya Fuarı’nda (İFF) yeni markamızla sektöre merhaba dedik. O günden beri aldığımız dönüşler, gördüğümüz ilgi ve yeni markamızın ilerleme hızından oldukça memnun ve heyecanlıyız.
Burhan Bey Sleep & Bed markası olarak konusunda nasıl bir üretim politikası izliyorsunuz?
Daha önce de bahsettiğim gibi 1976 yılından bu güne kadar bu sektörde 46 senelik yadsınamaz bir tecrübe birikimimiz var. Bizler kurulduğumuz günden bugüne kadar gücümüzü her zaman inovasyondan ve Ar-Ge’den aldık. Yatak koleksiyonumuzu dünyada kendi alanımızda bütün iklimler, toplumlar, gelenekler, alışkanlıklar ve tıbbi gelişmeleri göz önünde bulundurarak hazırladık. Takdir edersiniz ki Dubai’de yaşayan bir tüketici ile Kanada’da yaşayan bir tüketicinin uyku alışkanlığı da iklimsel şartları da bir yataktan beklentisi de aynı olmayacaktır. Tüm bu gerçekleri göz önünde bulundurarak üretim sürecimizin içine profesyonel Ar-ge ekibimizi de dahil edince kalite çıtasını sektörde temsilci bir noktaya çıkarttık. Yataklarımızı üretirken üzeri çarşafla örtülecek birer uyku ürünü olarak üretmiyoruz. Konforu ve sağlıklı olmasının yanı sıra yataklarımızı kullanıcının yaşam alanında görmek isteyeceği modern, şık birer aksesuar olmaları için tasarlıyoruz.
Roll-pack paketleme sistemlerimiz sayesinde tek bir kullanıcının kolaylıkla taşıyabileceği, mağazaların 1 yatak alanında 5 yatak depolayabileceği uzun süreli ve modern bir paketleme sistemi ile çalışıyoruz. Tüketici en büyük boy yatağımızı bile şahsi aracıyla sanki tek bir halı taşıyor gibi kolaylıkla taşıyıp evine ulaşıyor. Vakumlanarak roll-pack formatına getirdiğimiz ürünlerimizi açtıktan kısa bir süre sonra kullanıma hazır hale geliyor. Bu da Sleep & Bed’in tercih edilmesi ve dikkat çekmesinde çok önemli bir rol oynuyor. Bu sayede dünyanın her yerine lojistik anlamında çok daha tasarruflu ve çok adetle ulaşabiliyoruz.
Markanın tanıtımı için nasıl bir reklam ve pazarlama stratejisi izliyorsunuz?
Bizler Sleep & Bed için yola çıkarken markamıza her zaman son tüketici gözü ile baktık. Biz bir yataktan ve uykudan ne bekleriz? Yataklarımızda ve uykumuzda arayıp bulamadığımız şey nedir? Kendimize bu soruları sorarak koleksiyonumuzu oluşturduk. Şu anda Sleep & Bed reklam tanıtım ve üretim süreçlerinin tamamında ‘’Uyku bir bütündür’’ felsefesini rota alıyor. Yatağınız ne kadar güzel olursa olsun eğer yastığınız kötüyse, yorganınız size göre değilse uykunuz kaliteli değildir. Sleep & Bed uyku felsefesinde bu yüzden kullanıcımıza her alanda uyku kalitesini sunmak istiyoruz. Bu sebeple ürün üretim gamımızda yatak üretiminin yanı sıra yastık, yorgan, alez, yatak pedi gibi uykuyu destekleyici bütün gruplarda üretim yapıyoruz.
Türkiye genelinde ya da yurt dışında mağazalaşma girişiminiz olacak mı?
Bizler 2021 yılında yeni markamızla yola çıkarken uzun süreli planlamamızda mağazalaşma fikrini değerlendirmeyi düşünmüştük. Ancak Ocak ayında İstanbul Fuar Merkezinde gerçekleşen İFM Mobilya fuarı kapsamında mağaza konseptimiz, ürün koleksiyonumuz ve üretim gamımızla gördüğümüz yoğun ilgi ve gelen taleplere kayıtsız kalamadık. Henüz yeni markamızın heyecanıyla çıktığımız bu yolda kıramadığımız tedarikçilerimiz ve yeni tanıştığımız müşterilerimizin ısrarları ve beğenileri ile karşılandık. Birçok farklı ülkeden gelen mağaza taleplerimizi değerlendirerek süreci daha erkene almaya, ancak emin adımlarla ilerlemeye karar verdik. Şu anda ilk mağazalarımız Gürcistan’da hizmete girdiler ve gördükleri ilgi, gösterdikleri performans bizleri çok heyecanlandırıyor. Dubai de zincir mağaza sürecimizde de prosedürde anlaştık ve halen bizlerden birçok ülkede mağazalaşma için taleplerine onay bekleyen birçok nokta var. Bu süreçte gösterilen ilgi, talep ve tebrikler için muhataplarımıza duyduğumuz minnet ve teşekkürleri de bir kere daha sizin vesilenizle iletmek isterim. Yegâne hedefimiz kalite standardımızı her geçen gün yükselterek, uykunun her alanında en iyisini üreterek ve hizmet kalitemizi daha da arttırarak uyku sektöründe standartları belirleyen ve yükselten bir marka olmak olmaktır ve bu yolda da emin adımlarla ilerlemekteyiz.
İhracat potansiyeliniz ve girdiğiniz pazarlardan bahseder misiniz?
Öncelikle ihracat potansiyelimizden bahsedersek; 1976 yılında kurulan, zamanla alt dallarını oluşturan Mitsan grup olarak ürün portföyümüzde yer alan sünger, keçe, yatak, yastık, yorgan ürünleri ile 40’dan fazla ülkeye ihracatımız mevcuttur. Neredeyse bütün ülkelere çeşitliliğimizden dolayı hitap edebilme potansiyeline sahibiz. Sleep & Bed markamız ulaşmış olduğu kalite, kapasite ve güvenilir hizmet anlayışı ile beraber başta Avrupa olmak üzere Orta Asya Kuzey Amerika ve Güney Amerika’ya ürün ihraç etmektedir. Firma olarak genel satışların yüksek performans gösterdiği kıtalar; Avrupa ve Güney Amerika’dır. Avrupa, Güney ve Kuzey Amerika kıtalarındaki ülkelerdeki online satış platformlarında (Amazon, Walmart ) yatak, yastık, yorgan ürün gruplarımızın satışları ön planda yer almaktadır. Gelecekte de anlaşma içinde bulunduğumuz market zincirleri olan Lild firması ile de ihracat potansiyelimizi bir üst seviyeye çıkarmayı hedefliyoruz.
Son olarak Furkan Bey firmanızı diğer yatak firmalarından ayıran özelliğiniz nedir?
Rakiplerimizin her birisine ayrı ayrı saygı duyuyoruz. Sektörü ilerleten geliştiren ve bizleri bu yarışta zorlayan her rakibimizin varlığından çok memnunuz ve saygıyla başarılarını takip ediyoruz. Sleep & Bed ailesi olarak bizler daha önce de belirttiğimiz gibi ‘’Uyku bir bütündür’’ felsefesini her anımızda vizyon alarak üretim yapıyoruz. Paketlemeden taşımaya, kurulumdan kullanım alanına kadar her alanda fark yaratmaya ve standartları yükseltmeye çaba sarf ediyoruz. Moda, sağlık, teknoloji, inovasyon ve el emeğinin muhteşem harmanını tüketicimize sunmaya çalışıyoruz. Bizler dünyada ürettiği yatağın süngerinden keçesine kadar her ana kalemini kendi bünyesinde üretebilen çok istisna ve güçlü gruplardan birisiyiz. CNC sünger kesim teknolojilerimiz, kendi üretimimiz olan iç dolgularımız, üst kalite de keçe üretimimiz, rollpack paketleme teknolojimiz, profesyonel Ar-Ge ekibimiz ve üretim kapasitemizin büyüklüğü ile sektörde izlenen ve ilham veren bir kuruluş olduğumuzun farkındayız. Mitsan Grup 126.000 metrekare gibi kendi sektöründe nadir görülen büyüklükte, kendi enerjisini üreten son teknoloji tesisleri ile oldukça dikkat çeken bir üretim operasyon gücüne sahiptir. Dünyada 24 yıldır Kızılhaç, Kızılay, Birleşmiş Milletler gibi dünyanın en büyük organizasyonlarının çözüm ortağı olarak çalışan ve tercih edilen bir grup şirketiz. Bu taleplere cevap verebilmek ve bunca senedir istisnasız olarak tercih edilebilmek elbette ki bizleri ayırt edebilecek en büyük övgü kaynaklarımızdan birisidir.